Door de toename van het verkeersaanbod bleken de op- en afrit bij Lelystad niet meer voldoende te werken. In de ochtendspits ondervond het verkeer bij oprit 10 Lelystad hinder om de A6 op te komen richting Almere. In de avondspits ontstond er file op de A6 vanuit Almere voor afrit 10. De oprit is verlengd en de op- en afrit zijn verdubbeld naar twee rijstroken. Met deze maatregelen wil Rijkswaterstaat de doorstroming verbeteren, de verkeersveiligheid op dit tracé vergroten en zo een bijdrage leveren aan een goede bereikbaarheid van de regio.
BAM nam dit werk aan in tendervorm. Het betekent dat aan de hand van een programma van eisen, de aannemer zelf met een ontwerp komt. Wanneer dit wordt goedgekeurd, is de aannemer zelf verantwoordelijk voor de uitvoering en het onderhoud voor een aantal jaren. Al in een vroeg stadium benaderde BAM Wegen Van Werven om mee te denken in mogelijke oplossingen voor het grondwerk.
Het werk is opgedeeld in twee fases. In de eerste fase werden overhoogtes aangelegd om een versnelde zetting van de grond te verkrijgen. Dit is in februari en maart 2014 gedaan. De tweede fase is uitgevoerd in juni. De overhoogtes werden verwijderd en de banen gereed gemaakt voor de verschillende leveranties.
Verschillende disciplines van Van Werven kwamen samen in dit werk. De afdeling Projecten voor het ontwerp en de algehele coördinatie, de afdeling Verhuur voor de werkzaamheden uitgevoerd in regie en de afdeling Bouwstoffen voor de verschillende leveranties.
De volgende hoeveelheden zijn gedurende de werkzaamheden geleverd:
Vulzand, ca 6000 m3.
Betongranulaat, ca 12000 ton.
AW grond, ca 7000 m3.