Menu

Duurzaamheid, een marketinginstrument of werkelijkheid?

5 juni 2015

Deze week lanceerden we ons duurzaamheidsverslag. Marketinginstrument of werkelijkheid? In het voorwoord vertelt algemeen directeur Ton van der Giessen over échte inspiratie.

Duurzaamheid, een marketinginstrument of werkelijkheid?

De periode waarin we nu leven noemen we het Antropoceen. Ook wel de periode genoemd waarin de mens de aarde veranderde. De snelle groei van de wereldbevolking, de ontwikkeling van de welvaart en daarmee het stijgende verbruik van fossiele brandstoffen en grondstoffen zijn daar de oorzaak van. Het lijkt een niet meer te stoppen proces ondanks de vele waarschuwingen en voorbeelden die voorbij komen.

Als we er over nadenken vinden we dat het moet veranderen. Als we echter daarna weer druk bezig zijn krijgen vele andere dingen meer prioriteit en laten we het ‘veranderen’ graag aan ‘anderen’ over. Dat kleine beetje van mij kan het verschil niet maken, is meestal de niet uitgesproken gedachte. Ook bij mij is dat een lange tijd het geval geweest, totdat ik geïnspireerd raakte door mensen in mijn directe omgeving. Mensen die je koplopers kan noemen in het anders denken over de toekomst van onze planeet. Wetende dat zij persoonlijk de aarde niet kunnen redden, maar erin geloven dat je door volhoudend en inspirerend gedrag uiteindelijk veranderingen teweeg kan brengen.

Bij Van Werven zijn we ook geïnspireerd geraakt door deze gedachte en proberen we met houding, gedrag en activiteiten een bijdrage te leveren aan het ‘veranderen’. De recycling van grondstoffen, de beperking van energieverbruik en het opwekken van groene energie met zon, wind en biomassa zijn daar voorbeelden van. Stap voor stap, maar wel met een duidelijke visie op de toekomst van ons bedrijf en de planeet waarop we leven. Met onze slogan ‘Samen werken aan échte oplossingen’ maken we duidelijk waarin we geloven. Samen met u koploper zijn en veranderingen teweeg brengen. Dat inspireert en geeft energie voor de dag van vandaag en de dagen die nog komen.

Ton van der Giessen
Algemeen directeur

Lees ook ons duurzaamheidsmanifest
Lees ook ons duurzaamheidsverslag



Lees ons duurzaamheidsverslag

Van Werven en Heicom op Groene Sector Vakbeurs in Hardenberg

Klik om te lezen